Friday, June 29, 2007

Terima kasih!

I
"Boleh, kenapa tidak?" saya menjawab soalan Noraida yang mengajak saya untuk menikmati kopi suatu petang awal minggu ini. Noraida sedang menyudahkan pengajian kedoktorannya. Saya mendoakan kerja-kerja dipermudah Tuhan.

II
Ketika Azida menyampaikan jemputan itu kepada saya, saya terlupa yang dia sudah pun berkhidmat di sini! Maaf Azida, saya bukan semakin muda! InsyaAllah saya akan hadir.

III
Art memberikan tarikh tentatif untuk golf sosial. Saya cuma minta dua perkara: (i) berikan saya dua stroke; dan (ii) beri saya masa untuk berlatih sehari dua di driving range! Kalau menurut loghat Utara, Art sekarang ni dah makin "cengeh!" (maknanya: 'garang')

IV
Zul bertanyakan sesuatu kelmarin, sesuatu tentang orang suka atau tidak. Saya fikir jawabannya sangat mudah; jika mengikut pandangan Sufisme, senang sahaja untuk melihat tanda-tanda Tuhan menyukai kita atau tidak - jika ramai manusia lain menyukai kita, maka Tuhan menyukai kita. Jika ramai orang yang tidak menyukai kita, maka Tuhan tidak menyukai kita! Haha! Bunyinya menggerunkan! Tapi cukup untuk membuka fikiran!