Wednesday, April 25, 2007

Perihal Yee

Saya hanya memanggil dia "Yee". Nama sebenarnya lebih panjang daripada itu, dan lebih bermakna serta lebih sedap disebut. Sejarah hidupnya agak panjang. Namun dia mempunyai personaliti yang sampai hari ini saya tidak pernah menemui personaliti lain seperti yang dipunyainya pada diri orang-orang lain.

Melihat dari sudut pengurusan, Yee memiliki personaliti Type B. Hari ini dia memiliki rangkaian syarikat-syarikat perniagaan melebihi 16 buah di seluruh negara. Yee tidak pernah memperlihat dirinya secara terbuka. Yee tidak pernah mengenakan tali leher melainkan sekiranya terpaksa berurusan dengan pegawai-pegawai kerajaan (pegawai-pegawai kanan kerajaan yang tipikal amat memberatkan soal pemakaian tali leher dan kot!). Pada sepanjang masa Yee lebih senang memakai seluar jeans lusuh serta kemeja T yang juga biasa-biasa rupanya. Yee tidak 'trendy' dan tidak juga 'fashion-concious'.

Yee memiliki berbelas-belas buah kereta, daripada Ferrari, Evo3, Bimmer, Benz, hinggalah ke jenama kereta yang saya sendiri tidak pernah menedengarnya. Dia memiliki banyak rumah kediaman, semuanya besar-besar. Terbaru, Yee membeli empat buah rumah sederet bernilai RM4.4. juta untuk keluarganya.

Yee menjaga kebajikan setiap pekerja. Salah seorang daripada Pengurus Besar syarikatnya disediakan dengan kemudahan Bimmer 5 series brand new berharga RM300 lebih Ribu.

Saya terus mengikuti perkembangan sahabat saya ini kerana dia memiliki personaliti yang saya masih terus mencari-carinya pada diri orang lain. Rangkaian bengkel kenderaannya mengagumkan saya!

Hanya satu aduan dan keluhan yang saya dengar daripadanya kemarin: "Aku tidak cukup tidur!"