Friday, February 19, 2010

REZEKI

Imej, nasrudin 19 februari 2010
Rezeki dan budi baik selalu datang seiring. Di pejabat, biasanya rakan sejawatan sentiasa ada sesuatu yang diniatkan untuk diberikan sebagai hadiah kepada rakan yang lain. Begitulah, dari semasa ke semasa, saya menerima bermacam-macam benda daripada mereka, terutamanya apabila mereka baru pulang dari bertugas di luar daerah atau luar negara.

Pagi ini, rezeki muncul lagi. Kali ini dalam bentuk buku terbaru yang ditulis sendiri oleh rakan. (Datuk) Ramlah tiba-tiba muncul di muka pintu pejabat saya awal-awal pagi tadi.

"Buah tangan daripada saya", ujar beliau, "baru dapat daripada DBP".

Saya sambut dengan gembira dan bersyukur. Bertambahlah sumber maklumat saya untuk hari ini dan esok atau mungkin hingga ke lusa (bergantung bila saya akan habiskan pembacaan buku itu).

Datuk Ramlah juga selalunya membekalkan saya dengan akhbar berkala tempatan yang khusus membicarakan isu-isu politik tanah air.

Syukur!