Sunday, July 29, 2007

Yang Menarik Baru-Baru Ini

I
Kedua-dua siasatan awal ke atas Ketua Polis Negara & bekas Ketua Pengarah BPR ditutup kerana menurut Peguam Negara, kedua-duanya tiada kes. >>> Pada masa yang sama, Nazri menggesa orang ramai supaya melaporkan kes-kes rasuah ke pihak BPR, bukannya di blog.

II
Menteri-Menteri Besar mencadangkan supaya mereka menjadi ahli Majlis tertinggi secara automatis. >>> Persoalan pengiktirafan dan identiti atau strategi khusus?

III
Arab saudi dan Iraq bertemu di final Piala Asia, mengenepikan Jepun dan Republik Korea. >>> Viera, jurulatih Iraq, dulunya dipecat FAM kerana persembahan buruk skuad bolasepak negara.

IV
Azlan dan Nicol menjuarai kejohanan Skuasy CIMB menewaskan pencabar-pencabar utama. >>> Tidak perlu ulasan kerana kedua-duanya adalah yang terbaik.

V
Jacque mengungguli ikon Malaysia, menumbangkan Mawi dan Dayang. >>> Keputusan juri yg tidak berani disanggah oleh sesiapa yang cerdik.

VI
Perdana Menteri menyatakan bahawa kedua-dua kenaikan gaji dan pemberian bonus adalah dua perkara yang berbeza. >>> Dekat benarkah pilihanraya umum?