Monday, February 26, 2007

Akal Budi 85 - Sukar Untuk Dijelaskan

Saya memohon maaf (khusus Putri & Daimi) kerana tidak memaklumkan mengenai hal tersebut tempoh hari. Sebenarnya saya sengaja tidak menyampaikannya kepada lebih ramai rakan melainkan dua tiga orang yang terdekat. Pertama, saya tidak melihat perkara itu sebagai sesuatu yang sangat penting untuk dihebahkan. Kedua, saya fikir hal itu agak sedikit peribadi untuk dikongsi dengan terlalu ramai kenalan. Ketiga, barangkali kerana sifat buruk saya sememangnya begitu: memilih untuk berdiam!

Mengenai manuskrip-manuskrip yang disebutkan itu, sebenarnya saya sudah berbual dengan Maihida (di DBP). Katanya, semuanya beres dan menunggu masa akhir untuk disudahkan kerja-kerja penerbitan. Jadi, nampaknya tugas kita seterusnya, selain daripada menyambung usaha-usaha menyediakan bahan-bahan baru, ialah menunggu.

Selamat bekerja.