Tuesday, August 14, 2007

Produktif

Semalam hari yang agak produktif.

Satu
berborak dengan Jeniri Amir - penulis buku bestseller - selepas agak lama tidak berhubung. Rasanya kali terakhir berbual di telefon 6 atau 7 bulan lepas. Jeniri masih seperti dia: 'over-ramah; rendah diri; kelakar; baik; jujur; berterus terang; pemurah (dapatlah saya buku terbaru beliau di pasaran secara percuma!); sangat telus! Jeniri satu-satunya orang yang mampu memalukan dan menyerbasalahkan sahabat-sahabat dengan cara paling terhormat dan sopan ! Terima kasih Sifu!

Dua
berborak panjang juga dengan Mini (Rusmin), sahabat lama di Garden Cafe. Mini senior manager brand marketing di Karangkraf. Peramah dan nakal dia tetap sama: suatu ketika dulu, dia asyik membodek dan memuji saya di laman web karangkraf. Saya kata, "Janganlah.. saya pemalu!" Dia membalas, "Tak pa la. Kawan lama!" Kami menyebut-nyebut nama Kamaruddin, sahabat lama first college. Rupa-rupanya selama ini dia berada tidak jauh dari saya!

Tiga
Berborak seketika dengan Maiza. Sementara menunggu giliran dia untuk membaca berita di TV, Maiza bercerita mengenai kawan-kawan kami. Maiza sentiasa bersemangat, sentiasa bertenaga!