Sunday, January 20, 2008

Catatan Hujung Minggu

1
Tiada yang lain atau istimewa pada sepanjang minggu ini. Segalanya hanya rutin. Isu-isu yang dianggap besar mungkin hanya mengenai spekulasi pilihanraya umum yang dijangka berlangsung pada Mac akan datang.

2
Kuliah sudah bermula. Hujung-hujung minggu saya sentiasa penuh sekarang ini; temuduga siswazah antarabangsa; kuliah dan perbincangan EMAS dan Kedoktoran; bengkel mingguan; dan sedikit sebanyak acara-acara sosial di sini dan sana. Perancangan untuk beriadah di padang golf bersama Art juga namanya seakan-akan mungkin tergendala kerana khabarnya tarikh yang dirancang itu bertembung pula dengan majlis makan malam kecemerlangan murid Persatuan Penduduk. Ya, akan difikirkan kemudian.

3
Baru selesai membaca buku Catatan Abdullah Munshi sehingga halaman akhir. Sangat menarik. Antara halaman yang paling mencuit minda adalah catatan beliau mengenai Melayu dan perbomohan. Antara kisah yang ditulisnya adalah mengenai keperwiraan seorang penangkap gajah yang sebenarnya menggunakan teknik khusus dalam menangkap gajah, dan bukannya menggunakan jampi serapah semata-mata.

Tamat. Perlu menyegerakan diri ke kuliah sekarang ini. Masitah & yang lain (?), jemputlah.